Web Analytics Made Easy - Statcounter

Deschiderea unui magazin online: beneficii, platforme, preț

Intenționezi să îți deschizi un magazin online, dar ești nedumerit în legătură cu beneficiile unui astfel de magazin și platformele pe care se pot crea? Citește articolul pentru a afla răspunsul la aceste întrebări.

Sectorul comerțului online se află într-o continuă creștere. Partea de piață globală ocupată de sectorul comerțului online reprezintă 20,1% din totalul vânzărilor globale din sectorul de retail. În 2024, vânzările din acest segment de retail sunt așteptate să depășească 6,3 trilioane dolari americani

Această creștere generează oportunități semnificative pentru afacerile din sector, indiferent de dimensiunea acestora. Într-o piață competitivă precum cea a comerțului online, migrarea preferințelor consumatorilor de la comerțul tradițional spre un comerț electronic, nu mai este văzută ca o opțiune suplimentară de către companii, ci mai degrabă ca pe o necesitate.

Ce beneficii ar avea un magazin online pentru afacere?

Accesibilitate și conveniență pentru clienți

Comparativ cu un magazin tradițional (brick-and-mortar), un magazin online poate fi accesat oricând, la orice oră. Acest lucru dă posibilitatea clienților potențiali de a accesa oferta companiei și de a achiziționa produsul dorit chiar și din confortul propriei locuințe. 

Costuri scăzute

Un magazin online implică costuri generale totale mai scăzute. 

Deschiderea unui magazin online implică costuri mai mici comparativ cu deschiderea de magazine fizice. Fiind deschis în mediul online, dispar unele cheltuieli care în cazul magazinelor tradiționale implicau o serie de costuri constante pe care firma trebuia să le plătească lunar, precum costul chiriei, sau al personalului. 

Costul acestor active este înlocuit în mediul online cu costurile de marketing și costurile de depozit. Adaosul comercial mai mic și pierderile minime implicate în comerțul online va acoperi, însă aceste cheltuieli în timp, pe măsură ce compania își va crește vizibilitatea organică în motoarele de căutare și baza de clienți.

Ajungerea la o audiență mai mare

Potrivit PayPal 2022 Borderless Commerce Report, 57% din consumatorii online fac achiziții internaționale. Asta înseamnă că, prin deschiderea unui magazin online pentru afacerea ta ai șansa de a atrage o audiență mai mare și de a-ți crește nivelul veniturilor.

Creșterea vizibilității afacerii

Un magazin online bine-optimizat va face ca afacerea ta să își crească vizibilitatea pe piața în care activează în mod organic. Cu cât magazinul online este mai optimizat , cu atât va atrage clienți mai relevanți care au nevoie de produsele oferite de către companie și respectiv crește autoritatea în domeniul în care activează.

Platformele pe care poți să-ți creezi un magazin online

Există o serie de platforme online care îți oferă posibilitatea de a crea un magazin online. Cu toate acestea, Shopify, Wix și WooCommerce sunt printre cele mai cunoscute și utilizate platforme la nivel global. 

Haide să explorăm împreună particularitățile fiecărei platforme pentru a-ți simplifica procesul de alegere.

Shopify

Shopify este o platformă specializată în crearea de magazine online. 

Potrivită pentru persoanele care își doresc implementarea și deschiderea website-ului într-un timp scurt, platforma oferă o serie de facilități incluse care vin odată cu achiziția unui plan plătit. Aceste planuri încep de la $24 pe lună și includ hosting gratuit, nume de domeniu, precum și certificat SSL pentru securitate.

Taxele per tranzacție sunt de 2,9% + $0,30 per tranzacție dacă este utilizată platforma de plată Shopify.

WooCommerce (WordPress Plug-in)

WooCommerce este un plugin open-source disponibil pe WordPress ce poate fi instalat în mod gratuit. Interfața intuitivă face ca plugin-ul să fie opțiunea potrivită chiar și pentru persoanele nou-inițiate  în realizarea de site-uri web. 

Utilizând WooCommerce îți poți crea magazinul online dorit, adăuga produse și procesa plăți. Poți alege dintr-o multitudine de teme gratuite pe care le poți personaliza după propriile preferințe. Prețurile per tranzacție diferă în funcție de sistemul de plăți selectat.

Audiența țintă vizată de acest plug-in este formată din companii care au un website creat în WordPress și care doresc să implementeze în interiorul său și un magazin online.

Acesta nu presupune niciun cost sau tarif lunar. Cu toate acestea, plugin-ul nu oferă hosting sau domeniu ceea ce înseamnă că va trebui să recurgi la un furnizor precum Hostinger sau bluehost pentru integrarea acestor servicii.

Wix

Datorită interfeței prietenoase cu utilizatorul și a funcționalităților sale integrate, Wix este un website prin intermediul căruia îți poți crea foarte ușor o prezență online.

Platforma oferă mai multe planuri din care poți alege, printre care și unul gratuit. Un dezavantaj al acestui plan este că nu include spațiu de stocare și nu permite implementarea unui sistem de vânzare online. Acest lucru este posibil, însă cu ajutorul planului premium. Abonamentul lunar pentru afaceri începe de la 36 de euro și vine cu hosting și suport 24/7 inclus. Taxele per tranzacție sunt de 2,9% + $0.30 per tranzacție prin sistemul de plăți integrat.

Ce buget trebuie alocat pentru crearea  magazinului online?

Dacă te întrebi în jurul căror cifre se învârt costurile totale de creare al unui magazin online, ei bine, acestea pot pleca de la $2000 și ajunge chiar până la $10.000 în dependență de cerințele și nevoile fiecăruia. Deși acest preț poate părea la început destul de mare, acești bani reprezintă o investiție pe termen lung care va fi pe parcurs amortizată.

Concluzie

Un magazin online te poate ajuta, printre altele să atragi noi consumatori, vinde mai multe produse sau crește cifra de afaceri. Chiar dacă procesul de creare al magazinului online poate părea un proces dificil, există platforme precum Wix, Shopify sau WooCommerce menite să îți simplifice munca și genereze rezultatele dorite, adaptate necesităților tale.  

Vrei să începi să creezi un site web, dar nu știi de unde să începi? Aici, la tagDiv, proiectăm și creăm website-uri personalizate care pot oferi o experiență digitală excelentă pentru clienți.

Ești interesat/ă? Solicită o ofertă, iar echipa noastră te va contacta în cel mai scurt timp posibil.

Adina
Adina
În lumina inspirației, descopăr mereu idei noi, dând proiectelor de marketing o notă de inovație și creativitate. Îmi amintesc întotdeauna că „a defini înseamnă a limita”, iar astfel las fiecare idee să strălucească în voie. În călătoria mea în marketing, îmi propun să aduc firescul și bunătatea în fiecare inițiativă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Te-ar putea interesa și: