Chat GPT a devenit o realizare remarcabilă în domeniul inteligenței artificiale, lansat de Open AI în data de 30 noiembrie, 2022. Bazat pe arhitectura GPT (Generative Pre-trained Transformer), Chat GPT generează răspunsuri în timp real adaptându-se la contextul și informațiile introduse. Până în august 2023 platforma a atins peste 180 de milioane de utilizatori.
Odată cu creșterea sa în popularitate, Chat GPT a influențat în mod semnificativ procesele de creare și cercetare, oferind noi oportunități și tehnici pentru dezvoltarea afacerilor. Acesta a revoluționat, printre altele, și procesul de cercetare SEO.
Impactul Chat GPT asupra procesului de cercetare pentru SEO
Știm cu toții că SEO este un pas important care trebuie efectuat dacă vrem să fim în topul rezultatelor pe motoarele de căutare. Cu apariția Chat GPT, procesul de optimizare s-a transformat, permițând utilizarea inteligenței artificiale pentru generarea de conținut și identificarea cuvintelor cheie relevante pentru diverse domenii.
Cum cercetăm cuvintele cheie potrivite pentru conținut cu ajutorul Chat GPT?
Este un lucru deja cunoscut că pentru eficacitatea SEO, utilizăm cuvintele cheie lungi, cunoscute și ca long tail keywords. Spre exemplu, dacă un potențial client este interesat de servicii de web design, pentru rezultate specifice, utilizatorul va căuta “servicii de web design pentru afaceri” în loc de “web design”.
De asemenea, cuvintele cheie lungi nu sunt atât de costisitoare când le utilizăm în campanii CPC, și deseori au o concurență mai scăzută, comparativ cu cuvintele cheie scurte.
Atunci când utilizăm Chat GPT în procesul de cercetare a cuvintelor cheie, este important să fim cât mai specifici și să pornim de la un cuvânt cheie de bază. Am adunat pentru tine câteva prompt-uri ce te pot ajuta să generezi cu ușurință conținut și cuvintele cheie potrivite pentru orice domeniu:
Prompt 1:
Imaginează-ți că ești un patron de afaceri în domeniul [x], și oferi următoarele servicii: S1, S2, S3/ produse: P1, P2 etc. Dorești să începi un blog pentru a-ți promova produsele prin articole informative în domeniul tău de activitate. Sugerează o listă de titluri și subiecte de articole pentru blog.
Pentru exemplu, vom folosi industria IT, și vom genera informații pentru o companie ce oferă servicii de web design și dezvoltare web.
Prompt 2:
Sugerează cuvinte cheie lungi pentru o ocmpanie ce oferă servicii S1, S2, S3 / produse P1, P2, P3 cu o intenție de cumpărare ridicată.
Prompt 3:
Imaginează-ți că locația companiei este în [X], sugerează o listă de întrebări în domeniul cu o intenție de cumpărare ce le-ar adresa localnicii interesați de serviciile x1, x2 / produsele x1,x2 pe Google.
În urma răspunsurilor primite, poți solicita Chat GPT să ofere și mai multe sugestii utilizând prompt-ul „sugerează mai multe„.
Cum verificăm volumul de căutări al cuvintelor cheie generate de Chat GPT?
După identificarea cuvintelor cheie, este crucial să evaluăm volumul lor de căutare pentru a determina relevanța. Google Trends sau SEMrush sunt instrumente eficiente pentru această analiză. Prin SEMrush, utilizatorii pot crea un cont gratuit și pot investiga volumul de căutări pentru diferite cuvinte cheie.
Concluzii
Ne-am convins deja că ChatGPT este o soluție rapidă și eficientă pentru a îmbunătăți SEO. Această platformă se dovedește a fi un aliat valoros nu doar pentru experții în domeniu, ci și pentru cei la început de drum. Cu toate acestea, pentru a obține răspunsuri precis articulate, este esențial să formulăm prompt-uri bine definite și detaliate. Dedicând timp și atenție acestui proces, beneficiile pot fi semnificative: o poziționare superioară în motoarele de căutare, vizibilitate crescută și, implicit, o rată de conversie mai mare.